Nieuw project: de MediaCalculator

1 jun.

De MediaCalculator vergelijkt de aandacht voor personen, organisaties, bedrijven, merken of evenementen in de media.

Nieuw project: de MediaCalculator

Met de MediaCalculator kan iedereen gemakkelijk de media-aandacht voor specifieke onderwerpen vergelijken. Verschillende onderwerpen en bronnen kunnen vergeleken worden met behulp van grafieken.

Om de MediaCalculator te demonstreren, hebben we op mediacalculator.nl een aantal voorbeelden gezet. Het thema is de verkiezingen. Welke politieke leiders krijgen aandacht van de Telegraaf en welke niet? Wie wordt vaker in de media genoemd, Job Cohen of Geert Wilders?

We willen dat binnenkort iedereen zelf selecties en vergelijkingen kan maken, met eigen onderwerpen en eigen bronnen. Denk bijvoorbeeld aan het meten van media-aandacht voor een (reclame-) campagne. Of misschien bent u nieuwsgierig hoe vaak uw bedrijf of organisatie op weblogs wordt genoemd. We zijn hard bezig om deze functionaliteiten werkelijkheid te maken.

Dat betekent echter niet dat het nu onmogelijk is om de MediaCalculator te gebruiken. Wij bespreken graag met u de mogelijkheid om met de MediaCalculator de aandacht te meten voor de onderwerpen die u belangrijk vindt. De resultaten kunnen op een website direct publiek gemaakt worden of juist  kunnen ook privé blijven.

Volg ons op Twitter!

@UnitedKnowledge